luni, 30 septembrie 2013

Provocarea de luni (episodul 3)


Desolation Blues

11th Chorus


And if you dont like the tone
      of my poems
You can go jump in the lake.
I have been empowered
    to lay my hand
On your shoulder
      and remind you
That you are utterly free,
Free as empty space.
You dont have to be famous,
       dont have to be perfect,
Dont have to work,
        dont have to marry,
Dont have to carry burdens,
      dont have to gnaw & kneel,

      the taste
         of rain
     Why kneel?

Dont even have to sit,
         Hozomeen,
Like an endless rock camp
        go ahead & blow,

Explode & go,
        I wont say nothin,
        neither this rock,
    And my outhouse doesnt care,
      And I got no body


(Jack Kerouac, Book of Blues)

5 comentarii:

  1. Îmi place foarte mult acest poem. Felicitări pentru postare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Al unsprezecelea refren

    Şi dacă nu-ţi place tonul
    poemelor mele
    N-ai decȃt să sari în lac.
    Am fost împuternicit
    să-mi aşez mâna
    Pe umărul tău
    şi să-ţi aduc aminte
    Că eşti cu desăvȃrşire liber
    Liber ca spaţiul gol -
    Nu e nevoie să fii faimos,
    nu e nevoie să fii perfect,
    Nu e nevoie să lucrezi,
    nu e nevoie să te căsătoreşti,
    Nu e nevoie să-ți impui greutăți,
    nu e nevoie să rozi & să îngenunchezi

    gustul
    ploii –
    De ce să-ngenunchezi?

    Nu e nevoie nici să te aşezi,
    Hozomeen,
    Ca un nesfȃrşit lagăr al stȃncilor
    dă-i drumul & suflă,

    Explodează & mergi,
    eu nu voi spune nimic,
    nici această stâncă,
    Şopronului meu nu-i pasă,
    Iar eu nu am pe nimeni.



    sandra rotărescu
    radu nițescu

    RăspundețiȘtergere
  3. mda, fara 'eu' in versul 2 ultima strofa, am uitat sa modific

    RăspundețiȘtergere