joi, 25 iulie 2013

World War Z, jale cu zombi, / și încă o dată / lumea e salvată


Un film parcă ceva mai puțin prost decât lăsa Drăgoi (mai priceput decât mine-n domeniu) să se înțeleagă, cu final ratat, grăbit (are dreptate), dar care arată încă o dată ce mizerie a ajuns industria de film hollywoodiană. Cât este de previzibilă și de încleștată în stereotipiile ultimului (ultimelor) deceniu (decenii). Cât de speriați sunt americanii de sfârșitul civilizației lor (dar asta e de discutat altădată). Mă rog, e un film cu zombies (detest zombiofilia snoabă și pretins autoironică a oricărui hipster cool & fără vreun sens în viață), în care nu se explică nimic în legătură cu cauzele fizice ale transformării morților-vii, în care ăia n-au altă treabă decât să alerge ca o turmă de gnu și să muște oameni ca să împrăștie infecția, nu să se și hrănească și ei cumva, cu un moment haios care probabil a scăpat neobservat (secvența în care personajul episodic jucat destul de hazliu de David Morse povestește cum celor 23 de milioane de nord-coreeni li s-au scos dinții ca să nu poată transmite turbarea zombiapocaliptică), cu o imensă cantitate de neverosimil – Brad Pitt supraviețuiește până și prăbușirii avionului bieților bieloruși, zidul monumental al Ierusalimului asediat e păzit de vreo doi soldați pierduți care se uită unul la altul ca Ițik la Ștrul etc.  și cu (din câte înțeleg) fușerirea romanului foarte reușit al lui Max Brooks, pe care-mi propun să-l citesc. Dar dacă mă gândesc la cum e făcut Children of Men, de exemplu (costuri de producție: 76 de milioane de dolari) față de World War Z (în jur de 225 de milioane de dolari), la imagine, coloană sonoră, tensiune și performanță actoricească, mă apucă mila. Brad Pitt e Brad Pitt, n-ai ce-i face, dar cred că pe undeva îi crapă și lui obrazul de rușine după ce a jucat acum 18 ani într-un film ca Twelve Monkeys. Na, Vlade, că mai scriu și despre filme SF/apocaliptice, dacă tot a fost asta una din pasiunile mele de căpătâi.

7 comentarii:

  1. tb sa mergem la pacific rim pt ca sa se incheie sezonul de vara-filme cu gust bun in gura

    RăspundețiȘtergere
  2. băi, mi-e așa o ciudă că în loc să merg la "Into Darkness", am mers la caraghioslâcul ăla de "After Earth". iar pe net nu găsești decât filmări cu camera făcute de oameni cu Parkinson

    RăspundețiȘtergere
  3. Dar "Oblivion" e, în linii mari, ok, suntem de acord?

    RăspundețiȘtergere
  4. da, e poezie. si vezi ca si g.i. joe 2 e cumva fun si sexi. vara 2013 e inegala si ciudata

    RăspundețiȘtergere
  5. și câte aș mai putea spune despre vara asta

    RăspundețiȘtergere
  6. pacific rim tatuca o combinatie proasta intre godzilla si alien vs predator am ras doua ore tot filmul

    RăspundețiȘtergere
  7. oricum parcă nu mă trăgea ața spre el. mai degrabă aș vedea supermanul ăsta nou și, aparent, destul de tembel și el

    RăspundețiȘtergere